Monday, February 9, 2009

cerita-cerita pelik..?

Aku ada juga dengar cerita-cerita pelik daripada kawan-kawan aku di USIM ni..sebelum ini aku tidak pernah terfikir untuk menulis cerita ini dalam diari sebab aku memang tidak suka menulis...bila dah ada blog sendiri boleh la berkongsi cerita dengan kawan-kawan..dah sedia nak dengar cerita...?
Cerita pertama, kisah ini berlaku di asrama Acasia. Suatu malam, kawan aku mengulangkaji pelajaran hingga lewat malam. Suasana tengah malam itu sunyi sepi. Tiba-tiba dia terdengar suara bayi menangis kuat sangat tapi yang pelik rumahnya mengadap rumah teres yang belum berpenghuni lagi. Dia mula rasa tidak sedap hati dan meremang bulu romanya..Keesokan harinyanya, dia menceritakan hal tersebut kepada kawan-kawan serumahnya tetapi mereka tidak percaya. Salah seorang daripada mereka bersetuju untuk memastikan sendiri kebenaran hal itu...Lebih kurang dalam pukul dua pagi, mereka berdua terdengar suara bayi menangis dan mula berasa takut hingga demam..Malam seterusnya, seisi rumah kawanku ingin mendengar tangisan bayi itu, tetapi tiba-tiba suara itu hilang dan tidak kedengaran lagi...Seriau jugak...
Cerita kedua, suatu hari aku berjalan-jalan dengan kawan baikku..Tiba-tiba dia memiijak pokok semalu, kalau sebatang dua ittu biasa la lagipun bukannya sedar terpijak pokok semalu. Tapi yang membuatkan aku pelik ialah kawan aku ini jalan yang tak dilaluinya kalau ada pokok semalu mesti dia berusaha juga memijak pokok tu..aku berasa kesian melihat pokok semalu yang tidak berdosa itu..Akupun bertanya kepadanya,"Kenapa suka sangat pijak pokok semalu?" Jawapan kawan aku itu lagi pelik..Dia menjawab,"Memang hobi dan boleh hilangkan stress," aku terdiam sambil berkata di dalam hati,"Ada jugak kawan macam ni,"...Y Allah berilah petunjuk pada sahabatku ini...Aamin..

3 comments: